Temple




Quan vaig en metro m'encurioseixen els noms de les parades, m'agafen ganes d'oblidar-me de la meua destinació final, de fer una parada i de baixar a veure què amaga el primer nom suggerent que llegeixo. No parlo de topònims misteriosos, sinó dels més simples. El mateix dia que vaig aterrar a Londres ara ja fa quatre mesos em va cridar l'atenció Mansion House, línia verda. M'intentava imaginar com seria la mansió que hi havia, però ara ja sé que es tracta de la casa de l'alcalde, un edifici monumental a la vora del banc de Londres. Més endavant no podia evitar pegar un bot al seient, tenia ganes de sortir al carrer a veure de quin monument es tractava. Sí, és el monument al gran incendi de Londres, aquella columna que si no la busques no la trobes, amb bona vista i 311 escales que no costen de pujar. I avui he decidit buscar on era el temple de l'estació de Temple, a la vora del riu, a prop de l'òpera. I l'he trobat, just davant de la cort de justíticia, que són les dos primeres fotos, hi ha un carreró amb una porta de fusta que dóna al temple (avui tancat per malaltia, però se sentia cantar una coral. Una preciositat). Tot plegat, molt suggerent. No volia deixar Londres sense trobar-lo!

P.S. Encara no domino el nou format del blog. Paciència!

P.P.S. El carrer que queda damunt de l'església de Temple... és Fleet Street, us sona, amants de Sweeney Todd?

Comentaris