El misteri de les poppies

Avui hi seguia havent gent pel carrer amb roselles a la solapa de la jaqueta. Cada vegada en són més. Fins que m'he decidit, m'he atansat a un home que fumava davant del museu i li he preguntat què significaven aquelles floretes roges. Evidentment no em creia la teoria de l'espanyol que tots els anglesos, com a bons gentlemen porten una flor a la jaqueta durant tot l'any.

Es veu que el dia 11 de novembre es recorden tots els soldats morts lluitant per Anglaterra a la Primera Guerra Mundial, que es va acabar un onze de novembre. Les roselles eren les flors que creixien als camps de batalla, entre les tombes i els cossos dels morts i un poeta en va escriure uns versos. D'aquesta manera, les flors es van immortalitzar i ara durant el mes de novembre la gent en compra i els diners que en trauen són a l'exèrcit britànic (ara entenc perquè fa dues setmanes vaig veure uns militars venent-ne, hi posava: per alguna cosa del poppies appeal i, un cop més, l'espanyol em va embolicar, sense mala intenció, dient que "poppy" eren gossets (puppy) i que eren diners per als gossets òrfens, cosa que tampoc no em vaig empassar). L'11 de novembre, doncs, faran un minut de silenci a les 11 del matí i a la catedral de St. Paul m'ha semblat entendre que faran un acte commemoratiu.

Comentaris

  1. curiós.
    Sort que ho has preguntat.
    Olivera

    ResponElimina
  2. Demà és el Poppy Day, així que encara en veuràs més!

    http://en.wikipedia.org/wiki/Remembrance_Day

    ResponElimina
  3. Síiii, es veu que hi ha acte a St. Paul. Entre això i la festa de l'alcalde dissabte, que també passa per la catedral, no paren. Però no sé com s'ho faran, amb els indignats pel mig.

    ResponElimina
  4. Val... en el post de les roses t'he comentat això.... XDDD

    Petons!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada