dimarts, 18 d’agost de 2015

La història de Boston i dels EUA

Com sabeu, tot i que les dates no són el meu fort, m'agrada conèixer la història i el context cultural dels llocs on visc. 

El curs passat vaig començar un MOOC que em va recomanar Eva sobre la història de Boston i em vaig quedar just a la meitat quan el van tancar. Pensava que m'avisarien si es tornava a oferir, perquè m'hi havia apuntat al setembre o octubre, però ahir ho vaig mirar i n'havien ofert una altra edició al maig (i encara és obert, fins al gener). Com que me'n queda la meitat, m'hi he tornat a inscriure. Hi ha molts de materials, no és rapidet de seguir. El trobareu a Canvas, History of Boston, per Suffolk University. 

I justament ahir, en què vaig demanar d'assistir d'oient a dues assignatures a la universitat (una de les quals sobre l'Amèrica de després de la Segona Guerra Mundial a través de filmografia i literatura; tot i que em perdré la primera classe de totes les assignatures; l'altra, estretament relacionada amb la meua recerca i carrera acadèmica -la fan just després, per això vaig pensar que podia combinar-les bé per horari perquè aquí les classes són de menys d'una hora, realment, i se'm fa molt curt-), em va arribar un llistat de cursos de Coursera que pensaven que encaixen amb el meu perfil. Un era The Kennedy Half Century i l'acaben d'obrir (en un dels formats nous de Coursera, però també el pots fer de forma gratuïta). Com que el museu em va intrigar i em vaig quedar amb ganes de tenir-ne un retrat més complet, m'hi he apuntat i l'he començat avui. Si us hi inscriviu, ho podem comentar! N'hi ha més (a Coursera ho podeu consultar a 'cursos relacionats'), però encara no he acabat mai cap MOOC (el que vaig coordinar no el compto), així que ja ho veurem! Avui l'he mirat dinant...

4 comentaris:

  1. Programant el nou curs
    i omplint-lo amb coses interessants!
    Olivera

    ResponElimina
    Respostes
    1. La preparació del curs nou sempre m'ha encantat, des que compràvem els llibres a l'escola i els fullejàvem i el folràvem en arribar a casa. Sempre pensava en totes les lectures que m'esperaven per devorar!

      Elimina
  2. Apaaa quin empatx de Kennedy! Ja m'explicarà si cobreixen només la història oficial o també la extraoficial.

    ResponElimina
    Respostes
    1. El MOOC de moment és molt més objectiu que el museu (que potser depèn de fundacions privades) i sí que esmenta les relacions extramatimonials, possible frau electoral... He acabat la setmana u del curs!

      Elimina