Un matí al famós aquari de Boston


Encara no havia visitat la zona del port de Boston, però aquest matí he anat a l'aquari (que també està a prop, al centre) amb M. i M., la doctorand que estudia el comportament de les meduses. De fet, ella tenia un 2x1 (encara rai, perquè l'entrada individual costa 24 dòlars). És un aquari molt famós i en tenen cura, tot i que jo hi he trobat a faltar el tub dels taurons que hi ha al de Barcelona. També hem vist l'espectacle de les foques abans de sortir. I el dinar, a l'hora d'aquí: 12.30 (ja no em costa gens) cap a Quincy Market (us el vaig ensenyar fa un parell de dies, l'edifici ple de parades de menjar). Tortellini amb gambes (boníssims -és la zona de marisc i peix, crancs i llagostes i sopes de petxines, però avui fa calor, massa per a la sopa) i garlic bread (que em fa pensar en Londres; en parlo molt darrerament, però és perquè no puc evitar comparar cultures i, sobretot, les experiències de les meues estades prèvies vivint a altres països).  


Feia la migdiada.



 Ben camuflat.





El peix senyera (llàstima que en diguin Spanish fish, quan el no científic ve d'hispànic).

Hi ha un pis dedicat a les meduses, l'especialitat de la nostra amiga, que ens ha il·lustrat una mica.


Olivera em va dir l'altre dia que m'apuntés coses que em sobten. Aquí en teniu una: les taxes o l'IVA mai no van incloses al preu, ni a l'hotel (encara que el compreu per Booking) ni al supermercat ni als restaurants, sinó que us el sumaran a la caixa (i no oblideu el 15% de propina sobre el preu final).

Comentaris

  1. Vaja magarrufa això de l'IVA. Quan vagis al súper hauràs de portar més diners del que penses que val no sigui cosa que a la caixa et facin deixar productes per manca de diners. Tots els productes tenen el mateix percentatge d'IVA? Aquí la no alimentació porta el 21% i el menjar el 10%.
    Les fotos de l'aquari molt boniques.
    Olivera

    ResponElimina
    Respostes
    1. No ho sé, encara. De fet els primers dies em va parèixer que el menjar era barat, però em guiava pel preu dels restaurants de menjar per emportar del voltant de Harvard. En canvi al supermercat, sobretot la fruita, quan hi sumes l'IVA és car. No m'ho ha paregut tant com a Londres, però com que encara no cuino perquè estic a l'hotel, no ho sé del cert. Els surt més barat menjar-se qualsevol cosa en un restaurant ràpid al migdia que comprar i cuinar ells. Efectivament, els pidolaires demanen davant de McDonalds, no només perquè sempre demanen el canvi, sinó perquè quan tenen una monedeta o dos ja poden menjar-s'hi una hamburguesa simple.

      Elimina
    2. Sobre supermercats i productes que no es troben a Boston recomano aquest blog, que fa un temps que segueixo i d'on em penso que vaig treure la recomanació de l'agència immobiliària i d'una altra: http://amis30porboston.blogspot.com.es/2014/08/de-compras-por-los-supermercados-en.html?m=1

      Elimina
    3. Em penso que és un 6% en general a tots els productes, tret de la roba i els llibres de text també van diferent. Aquest cap de setmana és 'sense taxes'.

      Elimina
  2. Hem buscat a internet i ens diu que els impostos als Estats Units varien d'un estat a un altre.
    Per exemple diu que si a Boston compres roba per menys de 100 dòlars no et cal pagar impostos. Del menjar no en diu res.
    Olivera

    ResponElimina
    Respostes
    1. La roba tothom diu que és barata. A veure. Aviat hauré de fer el carregament tèrmic per a l'hivern! També m'han dit que algunes rentadores (aquí la gent no té rentadores a casa, sí a l'edifici normalment, però tenen rentaplats) accepten targetes de crèdit, però segurament no la de ca meua (tornar a aconseguir canvi com a Londres). Totes s'han de pagar cada vegada.

      Elimina
    2. A partir del teu comentari, vaig inaugurar secció al meu twitter com a #xoccultural. Però no acabaríem mai. El comentari de les rentadores també hi aniria.

      Elimina
  3. Sí ja ho vaig veure al twitter i les vaig anar mirant totes.
    Olivera

    ResponElimina
  4. T'anirà molt bé per al càlcul mental... ;)
    Al Canadà les "propines" també són sempre el 15% (bé, almenys al Quebec).

    ResponElimina
  5. Em vaig descarregar una aplicació al mòbil per calcular-ho, però va tan lenta que he d'usar mètodes més rudimentaris!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada