Dia 3 a Berlín






El tercer dia, ara totsola, em vaig encaminar a Potsdam, que a més d'un centre històric amb fama de pintoresc (a mi no em va impresionar gaire) té un jardins i palaus reials (de la monarquia de Prússia, en temps de Guillem el Gran), el més famós dels quals és el palau i jardins de Sanssouci (és a dir, sense preocupacions, en francès, que es veu que era la llengua que preferien aquests reis), que vaig visitar per dins (havies de pagar 3 euros per fer fotos de l'interior del palau, així que no les tinc). En el cas de Sanssouci no et deixen visitar gaires sales, però l'audioguia és bo i en diverses llengües (malgrat no ser-hi en català).

En canvi, el palau de l'Orangerie, que vaig trobar enmig dels arbustos, és molt més barat (3 euros) i, acompanyats per un guia que només fa les explicacions en alemany (a tu et donen un paperet a doble cara en una altra llengua si no l'entens), te'n deixen veure gran part de les sales si et pses una mena de sabates d'anar per casa gegants que fan que més que caminar, patinis (cosa que he d'admetre que em va proporcionar entreteniment mentre la guia s'embalava en les explicacions en alemany...). A més, vaig poder pujar a la torre, amb molt bones vistess del jardí. Encara vaig anar al Palau Nou, més gran, la universitat de Potsdam.

A la tornada, vaig visitar el magnífic museu de Pèrgam, on hi tenien la porta del mercat de Millet, la porta d'Ishar de Babilònia i... l'altar de Pèrgam (hi vaig pujar i tot!!) que em moria de ganes de veure. Un museu estrany, ple d'objectes exòtics i de cultura mora, per a mi desconeguts, i aquestes tres obres d'arrt que et deixaven fins i tot insensible per a valorar altres peces més tard.

No crec que tingui temps avui, però em queda el dia 4 (avui) i demà ja és el darrer dia abans de la conferència.

Comentaris