diumenge, 14 de novembre de 2010

Els anys i els cicles


M'avanço a un fet banal del qual d'aquí un mes parlaran tots els blogs. De fet, faig un mes i mig aviat, però tinc la sensació que els dies que em separen d'aquestes vacances que seran tan diferents (un adéu i una arribada = milions de coses per preparar i per pensar abans, anticipar-se una mica al temps) s'escolen massa de pressa.

Avui parlàvem del regal que la meua parella vol demanar per Reis i això m'ha fet pensar on passaria les vacances de Nadal i d'una cosa a l'altra aquí em teniu, pensant quan tancar temes, intentant posar ordre a la meua gruixuda agenda (m'agraden les agendes amb espai, un full per dia, no aquestes menudetes que s'han posat tan de moda). I he recordat una amiga que quan va acabar la carrera, ara fa 4 anys em va explicar que havia passat d'una agenda de curs (de setembre a setembre, perquè ens entenguem) a una agenda anual. Se'm va fer molt estrany. Per sort, encara que ja llicenciada, per una cosa o per una altra jo havia anat aconseguint encara agendes gratuïtes de la universitat fins que enguany ja se m'ha vist el llautó i me l'he hagut de comprar. Com que no me'n vaig fer el càrrec fins a l'octubre, que ja no me'n regalarien cap, vaig comprar-me una de les agendes que encara quedaven de les que havien venut per a les escoles, una agenda escolar, de setembre a setembre.

Avui me la mirava, amb el canvi d'any al cap i vet aquí que jo, com la meua amiga fa uns anys, tambñe m'he plantejat si hauria de seguir comprant-me una agenda escolar (de curs en curs, calculant que al juliol o a l'agost he de tancar els projectes d'un any i començar-ne de nous al setembre) o bé una d'anual (per fer endreça al desembre i plantejar-me nous reptes al gener). Com dec funcionar, jo? Sé que pel tipus de vida que porto, per la feina que tinc i per la vida del meu xicot i fins i tot la de la meua família l'agenda escolar és la que m'escau més. Potser fins i tot diria que la quadrimestral però tallar per quadrimestres és molt complicat i no hi ha consens.

I pensant, pensant m'he adonat que el meu any o cicle s'hauria d'acabar al juny i começar al juliol, que és quan es renova el meu contracte cada any (la vida laboral té molt de pes en això dels cicles, fixeu-vos en le vacances) i és quan se m'acabarà, al juliol d'aquí 3 cursos... (quin embolic). En juliol hauria d'acabar el projecte, un juliol que per sort encara pareix prou llunyà.

2 comentaris:

  1. Aix el becats... porteu un calendari al reves del mon...

    Petons!

    ResponElimina
  2. Almenys no tinc horari nocturn, seria el súmmum de la desorientació.

    ResponElimina