Activitats especials durant l'embaràs

Avui us volia parlar de les activitats especials que hem fet durant l'embaràs. Ens n'ha quedat alguna de pendent, amb el tràfec dels darrers mesos. Us escric des de la consulta de la ginecòloga, que ens sol fer esperar.

Ja sabeu que ha estat precisament ara que vam decidir aprofitar algunes de les Smartbox i similars que ens havien regalat durant l'embaràs. A l'octubre, abans del trasllat, vam anar un cap de setmana a Solsona i unes tres setmanes més tard teníem reservat un hotel a Olot (vam perdre l'Smartbox perquè plovia, ens acabàvem de traslladar i J. es va estimar més avançar qüestions pendents del pis). La idea era passejar per la Fageda d'en Jordà en plena tardor, perquè l'any passat hi vam anar molt poca estona (quan es feia fosc) i feia anys que ho teníem pendent. Vam pensar que menjaríem bé i que faríem bones fotografies d'embaràs amb la càmera bona de J. Ens va quedar pendent i per això encara m'alegro més d'haver contractat una de les dues activitats que us explicaré: el reportatge fotogràfic d'embaràs! Mentre que alguns companys de feina m'aconsellaven que immortalitzés amb fotografies i vídeos aquesta etapa, no hi havia manera de convèncer a J., a qui fins aquest Nadal no he aconseguit persuadir que agafés la càmera i fes fotos espontànies. Com a parella ens costa molt, als dos, fer-nos fotos, però jo encara soc de les que les revelo i munto àlbums en paper (un dels regals de Nadal que havia demanat als Reis).

Així que no tenim gaires fotografies del segon trimestre, més enllà de les que cada setmana em faig amb l'aplicació de BabyCenter al mòbil. Però en tenim del tercer trimestre, en què la panxa és més que evident i el primer va coincidir amb les vacances d'estiu amb els pares, per tant també està ben documentat!

Abans del reportatge, una mica després del trasllat, ja us vaig dir que vam contractar una sessió de 30 minuts (paquet bàsic: fotografia i vídeos) d'ecografia 5D prop d'on vivíem abans. A EcoBebé5D. No hi ha manera que et diguin quan és el millor moment. Cap a les 20 setmanes et diuen el sexe del nadó, però també us el dirà el metge si es deixa veure. Aleshores es veu sencer. Unes 8 setmanes més tard, em sembla recordar, li veus la cara (si la placenta és anterior, com la meua, no és bona idea esperar-se gaire perquè el tapa, ell s'hi refugia i si hi està enganxat la imatge no es veu). Gaudeixes de la sessió, el veus en moviment (a les ecografies de control del metge miren els òrgans per separat i no ho entens gaire; de fet les primeres són les úniques en què en tens una imatge més general. A més, J. no l'havia vist mai, encara, pel Japó i per un altre viatge de feina a Anglaterra a la tardor), et donen unes quantes imatges impreses i, encara millor, descarregues una aplicació al mòbil on tens totes les fotografies i vídeos. No és que siguin gaire diferents uns vídeos dels altres, però ens va fer molta il·lusió posar-li careta i veure com movia la boca com si mastegués. És un record molt especial. Tampoc no pensem que valgui la pena triar un dels paquets en què tens diverses sessions al llarg de l'embaràs. Hi ha opcions tan grotesques com la que inclou un model del cap del nadó en 5D! Vam comparar preus entre diferents llocs i aquest era dels més econòmics. Ho vam voler fer els dos sols, no tota la família.

L'altra activitat que hem fet ha estat el reportatge d'embaràs, el 22 de desembre, a l'aire fresc. Em va costar trobar un estudi de fotografia que complís els dos requisits que jo buscava: a) que fes fotografies naturals de parella, espontànies, poques posicions forçades, vestits i b) que no fos dins de l'estudi, malgrat que l'època de l'any ja caigués a l'hivern (perquè et recomanen que sigui al tercer trimestre, molt avançat i tampoc no podia coincidir amb les campanyes fotogràfiques pre-Nadal dels estudis). I, evidentment, que m'agradessin els resultats i fos a prop de casa. Vaig trobar-ho en Ilumina2photo (tenen web i Instagram), a Sant Just Desvern. Molt bon tracte i en català. Ens van fer sentir còmodes malgrat que som molt tímids i ens cohibim davant de la càmera. Encara no us puc parlar dels resultats perquè no tenim les fotos (vacances pel mig). Esperem que estiguin a punt abans del naixement.

La idea era tenir un reportatge dels dos amb la panxa i tenia clar que, a més del format digital, pagaríem l'extra per l'àlbum. És car. Tots els fotògrafs que vaig mirar ofereixen preus poc econòmics. Nosaltres vam triar el paquet plata perquè tens 60 minuts de reportatge (la localització és més aviat un escenari de fons, segons l'època de l'any, en aquest cas un bosc. No espereu gaire varietat en aquest aspecte), 25 imatges (és suficient) en format digital i la llum de darrera hora. Jo em vaig marejar una mica just a la posta de sol i vam haver de parar un momentet perquè em recuperés. Suposo que va ser per les posicions, dreta i sense moure'm un moment). Pots fer dos o tres canvis de roba, que sigui llisa i la de la mare, no fosca. Potser hauria hagut de portar una camisa per desbotonar-la i ensenyar així la panxa. Hi havia pensat, però patia pel bosc. Em vaig atabalar una mica als canvis de roba perquè feia equilibris per posar-me els leggins. Hauria d'haver estat la que ja portava posada. Ens van atendre molt bé. Passat Nadal, ens van enviar per internet una preselecció d'imatges (encara amb marca d'aigua i sense editar) per triar les vint-i-cinc que ens lliuraran en format electrònic i també a l'àlbum. Cada vegada ho valoro més com un encert. Vam fer la reserva cap al setembre, quan pensava que tindríem més fotografies, però junts no en teníem, potser cap.

Ens ha quedat pendent el "bellypainting" per diversos motius. És a dir, et pinten la panxa amb algun dibuix que tries. Jo vaig triar el de Ponyo amb el seu amic humà i un povalet (una imatge de la pel·lícula japonesa). Primer no estava segura de si volia fer-ho perquè patia perquè la pintura no fos tòxica i perquè pocs artistes em convencen. Després vaig pensar que si em muntaven una "baby shower", cada vegada més de moda, potser seria una de les activitats. Finalment, el vaig demanar per Reis a J., al novembre. Em va encisar bellyart_barcelona, a qui podeu trobar per Instagram. Amb tot, es deu haver de reservar amb temps. Però entre que li fa poca gràcia i tot plegat, em penso que no me'l portaran. Ja el vaig haver s'arrossegar al reportatge, que el posen nerviós les fotos.

Aquestes són les activitats especials que hem tingut ganes de fer durant l'embaràs.

Comentaris