dimecres, 22 de juny de 2016

Imatges de la basílica de Saint Louis (catòlica)





Avui arribaran a 38 graus. Ara descanso a l'habitació. Ahir hi havia visita guiada a la basílica, però vaig acabar ajornant la visita fins avui perquè no volia anar atrafegada abans de la meua comunicació. D'aquí una estona aniré cap a l'aeroport per agafar el primer vol a Boston. Tinc ganes d'estar al meu llit i de tenir aigua calenta! Bon balanç del viatge, tal com us he explicat per mòbil: he conegut investigadors amb qui podré mantenir el contacte i que es dediquen a temes relacionats amb la recerca que he dut a terme fins ara. No viuria a Saint Louis, em penso, però és molt interessant conèixer la història d'aquests estats esclavistes i també veure què hi va passar durant la guerra civil americana, en què els confederats van perdre de seguida Camp Jackson i els unionistes van castigar durament el contacte amb confederats, com a traïció.

Us deixo dues imatges del museu d'història sobre la compra de Louisiana als francesos (una part de les terres noves, si no ho vaig entendre malament, les van comprar als espanyols):


Nadius americans (indis) a l'oest i americans a l'est abans de la compra. La situació central de Saint Louis era estratègica per al domini de l'oest i per establir-s'hi. Així també hi van fer negoci, amb la història de les migracions. Em va sorprendre com Clarks negociava l'ocupació de les terres dels nadius amb els caps de tribu, al seu despatx, i els donava diners i medalles de part del president a canvi de la cooperació. Es van quedar gairebé sense res i ara són a les reserves. Me'n vaig!








10 comentaris:

  1. Habrá estados del sur más interesantes en los que también se pueda descubrir esa parte de la historia de Estados Unidos, ¿no? Es que como lo has descrito no es nada atractivo y a mí que me encanta visitar las ciudades a pie...

    Yo también voy a añadir nuevo estado a mi lista próximamente.... ya te contaré el sábado!

    ResponElimina
    Respostes
    1. No se puede visitar a pie de ningún modo (cambia de una calle a otra el panorama y la policía se concentra en el tren, así que te mandan al bus para que te deje en la puerta: hay un downtown trolley). Esta fue mi sensación y el intercambio de impresiones. La otra gente del congreso que conocí fue sólo a las excursiones del congreso (incluso las que quedaban a 15 min. del campus fueron en un bus alquilado, seguramente por logística). Claro, habrá más posibilidades e ir acompañado es siempre algo que se recomienda. Yo me quedé con ganas de ir más al sur, de visitar Texas, Memphis... Pero de momento lo dejo pendiente. Me alegré de haber decidido no coger el tren para visitar más ciudades porque me sentía desprotegida. Pero repito que es una sensación mía. No soy miedica en este sentido, pero cuando llegué en Boston recuerdo que los vagabundos de las paradas laterales de Park Street me sorprendieron de manera muy desagradable y no me sentí cómoda, mientras que ahora la sensación es muy distinta y fui ampliando el horario de vuelta a casa.

      Elimina
    2. ¡Qué ganas de que me lo cuentes!

      Elimina
    3. Y el museo de historia no está bien curado. :(

      Elimina
  2. En Texas es diferente a lo que tú cuentas, por lo menos en la zona de Dallas. Muy diferente...

    ResponElimina
    Respostes
    1. ¿Así recomendarías Tejas para ir sola?

      Elimina
    2. mmmm no sé... yo no me sentí insegura en ningún momento aunque fuese sola. Lo que sí necesitas aunque vayas acompañada es coche.

      Elimina
    3. Ah, vaya... :( Pero cuando ibas sola, caminaste y llegaste a visitar cosas a pie, ¿no?

      Elimina
    4. Caminar, caminar no hay mucho por donde hacerlo. Lo más inseguro es intentar caminar sin que te pille un coche. A ver si me pongo pronto con estas entradas en el blog...

      Elimina
    5. Tengo muchas ganas de leerlas. En LA es lo mismo...

      Elimina