El primer dia de classe

 Avui seré breu. Només són les 10.40 p. m., però m'estic adormint (deu ser això de sopar a les sis). A alguns de vosaltres potser us sorprendrà que un investigador vagi a classe, però un dels aspectes que em feia més il·lusió de l'acollida d'aquesta universitat és que tant els professors com els investigadors poden participar a totes les classes que vulguin. I no dic 'assistir' perquè les classes són en grups molts reduïts (personalitzades) en comparació amb les altres universitats (MIT inclòs), perquè són seminaris, és a dir, que es promou el debat dels estudiants i la intervenció a classe (ja he vist que no els costa gens) i perquè, segons em van explicar, un cop t'hi apuntes sols haver de participar-hi, presentar els treballs i els deures que demanin com la resta d'estudiants. A mi no m'ho han demanat (almenys de moment) i he decidit cursar una assignatura que em va com anell al dit com a introducció per al tema que començo a investigar. Està pensada per a estudiants de grau, però ja em va bé perquè és de Clàssiques, que no és la meua especialitat.


L'assignatura la imparteix el professor amb el qual treballo tres dies a la setmana i les classes són només d'una hora, de manera que el temps passa volant i, a més, la primera mitja hora es veu que la dedicarem a preguntes sobre traduccions del llatí. La segona fotografia correspon a l'edifici on es fa l'assignatura, que connecta amb el Mahindra, el centre d'Humanitats. Hi he conegut una noia que feia el shopping o tria d'assignatures, però no s'ha decidit a entrar a la meua classe. Llàstima. Hem estat xerrant els tres quarts que quedaven per entrar-hi i m'ha explicat que acaba ara la carrera i que ha estat vivint a Somerville tot l'estiu perquè feia pràctiques. Es gradua en Química i Anglès. L'última fotografia és la de la classe (eren una passada, totes les de l'edifici). Els seients del fons han acabat ocupats i hi havia gent asseguda al terra (això no sol passar). Però recordeu que és la shopping week, així que alguns fan el tastet d'assignatures amb l'horari tot ple aquesta setmana i divendres triaran definitivament. Un noi s'ha aixecat al cap de 15 minuts, perquè fa el tastet intensiu, d'assignatures que se solapen i per tant haurà de triar entre elles. Era el del meu costat. De seguida li han pres la cadira. El volum de lectures i de feina és intens per als estudiants.

Avui no he vist cap cartellet que demanés de no fer fotos, així que les penjo i si no es podia, digueu-m'ho i ja ho treuré ;P

Comentaris

  1. L'aula és espectacular.
    La classe deu ser impressionant, com una taula rodona on tots hi haureu de participar i amb atenció personalitzada.
    Ja m'agradaria a mi treballar d'aquesta manera.

    Olivera

    ResponElimina
    Respostes
    1. La primera aula on entra Rory a les Gilmore Girls quan comença a Yale s'hi assembla, tot i que no és tan espectacular, em penso. I diria que també saluda i l'altre fa veure que no la veu.

      Elimina
  2. Sí, la primera setmana no poden avançar gaire matèria per la shopping week, però a veure com seran les properes classes, en què encara es deurà participar més! M'agrada molt com ho tenen organitzats, amb moltes activitats, ja us explicaré la de demà! He rebut el correu d'Aiai per fi! :)

    ResponElimina
  3. Diu R que això no és una aula, que és un palauet que has anat a visitar...

    I jo dic que... Quina enveja!

    ResponElimina
  4. Hahah tots els alumnes se senten privilegiats, aquí, jo la primera! Avui ha estat la primera classe després de la introducció a l'assignatura: els estudiants porten el debat, no paren d'aixecar el braç per dir l'opinió que els mereix algun passatge o vers dels que havíem de llegir per a avui, és igual el nivell. Tenen confiança, el professor els guia en les intervencions i respon. Això vol dir menys càrrega teòrica, també, a mi les classes se'm fan curtes i en vull més. Llegeixen el llatí com si fos anglès. M'apuntaria a moltes assignatures, però m'he de frenar. De moment, aquesy trimestre, aquesta. Els companys no tenen gaires ganes de relacionar-se, però. A mi m'agradaria que els meues estudiants, el dia que espero que en torni a tenir, després d'haver fet els deures tinguessin ganes de reflexionar sobre el text i compartir el que en pensen a classe.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Que malament he escrit. Estic a la biblioteca. Volia afegir-hi: sense por. Com al club de lectura o més encara.

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada