Des de Nova York!

Estreno l'aplicació del mòbil per enviar-vos quatre paraules des de Nova York.

Ahir vaig agafar un autobús des de Boston fins a la capital (4 hores i dos quarts) en un exprés (bé de preu) que em va deixar a Times Square.

Mons pares i M. havien d'arribar en un avió a les 7.30 p.m. i per fi rebria una visita tan esperada. Ells és el primer cop que visiten NY i només tenim tres dies i mig per fer-ho abans d'anar a Bostob amb l'autobús, des d'on tornaran a casa encabat de Setmana Santa. Jo els he preparat una visita d'imprescindibles i M., que estudia arquitectura, duu un llistat d'edificis notables.

Jo ahir vaig fer una visita a la biblioteca pública i al Chrysler i a Central Station una altra vegada, però per un problema de calcetins em vaig fer una butllofa enorme al peu que ara m'impedeix caminar normalment. 

Hem anat en metro (tan costa que una persona atengui els turistes per ajudar-los a treure la targeta que toca o que els n'informi en lloc de quedar-se assegut i contestar amb monosíl·labs com si et fessin un favor rere la cabina d'informació?) al World Trade Center i aquell edifici del qual vaig penjar imatges en aquest blog mentre l'estaven construint ara fa uns cinc anys, és el que veieu a la fotografia d'aquí dalt. És el Memorial Museum en record de les víctimes de l'onze de setembre. A l'església de davant, que hi havia cartes als bombers i altres objectes d'aquell dia, hi fan obres. L'edifici és més alt que les Torres Bessones per l'antena de dalr de tot. No està just damunt del lloc de les torres, que ara queden envoltades per edificis moderns, entre els quals l'estació. 

Al lloc de les torres bessones, el Memorial: dues fonts amb cascades (al mòbil només hi tinc fotografiada la que no estava en funcionament), es veu que les més grans dels EUA. Tenen escrits els noms dels difunts.

Hem fet cap al districte financer: la borsa, els testicles del Charging Bull (el bou). El parc des d'on surten els ferris cap a l'estàtus de la Llibertat. Hem agafat el ferri gratuït que arriba a Staten Island per veure l'estàtua i Ellis Island (ells estaven gelats de fred malgrat els gorrets) i, com
la majoria de gent, hem tornat en el ferri següent. 

El dinar ha estat en un restaurant Antonini de la vira se la borsa, bo (car). Hem descansat una mica. Després hem anat al Soho. Ambientàs. New Museum. Upper East Side. Chrysler i Central Station i ara corro a sopar! Un dia complet!! 

Comentaris

  1. Uf, ací són igual de malcarats al transport públic. Bé, tampoc no malcarats, més aviat indiferents, com el que tu descrius :(

    ResponElimina
  2. Sí? Avui hem optat per caminar amunt i avall (i un taxi).

    ResponElimina
  3. Nueva York tiene el peor metro que he visto en mi vida!! Lo mejor es caminar y así no te pierdes nada. A mí me viene muy bien las caminatas ya que por lo menos puedo dejar algunos gramos de los montones de kilos que gano en cada visita :)

    ResponElimina
  4. Comparto tu opinión, Amelia. Además andando entras en el ambiente de la ciudad. Jajaj pero tu andas muchísimo!! Siempre!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada