El meu llistat de les millors activitats postpart (que he provat)

1. Les sessions del curs de postpart. Vaig anar a les del CAP de Can Mates de Sant Cugat del Vallès amb la llevadora Montse. Molt recomanables. Entre el dit trencat i que eren el matí que ve la dona de fer feines a casa, només vaig poder anar a dues de quatre sessions, però ara: conec mares del barri, em va ajudar a sortir de casa per anar més lluny un cop a la setmana (hi vaig gairebé enllaçar després de tres dimecres del grup de lactància al mateix lloc. Al grup de lactància m'hi portava J. amb cotxe perquè encara tenia permís, però a l'altre hi anàvem amb el cotxet, abans que l'avorrís del tot. Ara ja hem passat al que en teoria és a partir de sis mesos perquè no veia res, tan tapat), era una hora i mitja de distracció diferent per als dos, vaig aprendre massatges infantils i compartir dubtes i vaig veure com a ell li cridaven l'atenció els altres nadons. Malauradament han decidit continuar quedant el mateix dia de la setmana a la mateixa hora en una cafeteria amb espai per als nadons i, per tant, no hi puc anar.

2. L'Espai Nadó de la biblioteca de Volpelleres. Els divendres d'11.30-13h. Hi vas i en surts quan vols. Espai de trobada per a mares, iaies, iaios i de pare no n'hi he vist cap ni un. Preparen l'espai infantil amb matalassos al terra i contes de zero a divuit mesos. Hi ha una activitat al mes que envien a la llista de distribució per correu electrònic. És el meu lloc preferit i a la voreta de casa. Hi he conegut gent i fet amistat, però tampoc no aconsegueixo anar-hi cada divendres. Si heu tingut nadons us en podeu fer el càrrec.

3. Taller estimulació sensorial i motora (3-6 mesos) a Llevadonas (Barcelona). Repetiré als 6-9 mesos si puc. És on vam fer les classes prepart i hi fan de tot, també gimnàstica hipopressiva però a mi em queda lluny i m'és complicat arribar-hi amb transport públic ara. 25 euros. L'única activitat del llistat no gratuïta i els més ben invertits. Ja ho serien si m'ho hagués pres com a ludoteca per la quantitat de joguines per a aquesta edat que vam poder provar. Llàstima que per comprar-ne per internet val més l'enviament que el joguet. I hi havia altres xiquets de la seua edat perquè L. els mirés. Havia de ser una hora i mitja o van acabar sent dues. Primer, presentació de diapositives amb teoria del que desenvolupen i com aquests mesos. Te l'envien després al correu. Encabat vam fer exercicis de pilota per enfortir músculs que més endavant li serviran per anar a gatameus i, a més, com que sempre tens quelcom similar a casa o ho pots fer sense invertir gairebé temps en manualitats, ho pots repetir després (ara tinc pendent l'ampolla sensorial feta per mi, no comprada). Per fi vaig entendre jocs de BabyCenter, Las semanas mágicas i Baldufa que no m'atrevia a posar en pràctica (em serveixen per agafar idees de jocs). Vam practicar l'estimulació visual i auditiva i, finalment, vam treballar el tacte: una safata de pètals als peus perquè els toqués, pintura... Em vaig emportar una petjada de record però la pintura no estava seca i no la vaig poder guardar. I Eva et resol dubtes. Magnífic!!

Comentaris