Activitats amb nadons

Fa unes quantes entrades us vaig parlar de les meues millors activitats postpart. No per a la mare en exclusiva, sinó per fer amb un nadó. Ara us llistaré les activitats que a mi m'han anat millor amb L., però ja sabeu que els nadons tenen dies en què tot rutlla sense que ho esperis i altres en què res no va com volies. A l'agost ha estat difícil trobar llocs oberts i que no fossin activitats per patir calor.
1. Excursió a Montserrat. La vam fer a la primavera i ens va agradar molt. Vam aparcar a l'aparcament de l'estació del cremallera i hi vam pujar en tren. A L. el va espantar una mica el soroll, però res que no es pugui assumir. Dalt, vam fer la volta. Vistes, escultura de J. Plensa, vam posar una candela, vam entrar al monestir, vam comprar mató. Passejada i dinar a casa. El vam portar en cotxet perquè ja no li agrada tant que el portegem (hem de provar-ho amb ell a la serrona).
2. L'aquari de Barcelona. Hi vam anar per celebrar els seus sis mesos i vam xalar de valent amb una visita d'una hora. La llagosta, el polp, l'estrella de mar, els peixets de colors i els taurons, el millor. També va veure com es capbussava un pingüí!
3. Passeig marítim. N'hem fet tres, però diverses vegades i la conclusió és que ha d'estar descansat i acompanyar el temps. Castelldefels-Gavà, Torre Valentina-Sant Antoni de Calonge, Sant Carles de la Ràpita.
4. El Cau de Barcelona. Joc lliure. Vam anar a un taller d'instruments i va jugar a la part dels sofàs. Obert a l'agost (mireu el calendari).
5. Festes de Sant Cugat. Primer vam anar a l'Ou com balla i L. va patir molta calor. A les festes anàvem més ben preparats i vam triar molt les activitats i l'estona al sol. Vam anar al ball de capgrossos. Públic familiar, format petit, a l'ombra dels arbres, primera fila. Segurament la millor activitat de les que vam triar i no les teníem totes. Sant Cugat proposa espais per a nadons durant les festes: l'àrea infantil era de tarda al Parc Central però hi feia una calor espantosa. Vam assistir a una funció de teatre del Patufet (un dels contes que L. coneix bé) de titelles per Can Ninot però era massa menut. A l'espai d'experimentació per a nadons va jugar amb instruments (és un xiquet amant de la música) i cintes però a les 6 bullia. El vam ruixar amb aigua i vam tornar a casa. La darrera activitat del cap de setmana (encara no teníem vacances) van ser els gegants (ens van acompanyar els sogres). També vam veure castells perquè anaven tard.
6. Platja. Amb ombrel·la.
8. Terra, piscina i aire!
9. Pintura de mans.
10. Platja d'Aro. Tarda mirant al Peppe's + passejada i escultures al Parc de l'estany.
Amplio:
11. Concert El Pot Petit. Format espai lliure i teatre (molt diferents!).
Per a visites a poblets (Calella, la Ràpita, Peratallada) les nostres grans aliades han estat les terrasses amb l'ombra, refresquet i ell damunt de la taula.
12. Excursió circuit de 35 minuts a La Fageda d'en Jordà amb porta-nadons (aquesy cop, llogat allà per 5 euros). A la tardor.
13. Fira de la carabassa de Calaf. 1 de novembre de matí. Vam xalar de valent els tres i fins i tot vam dinar allí, tot de carabassa. 9 mesos i mig.
14. Granja Castellví. A nosaltres ens queda a prop. Els menors de 12 mesos hi entren gratuïtament.
15. Centre comercial o supermercat. L. s'embadaleix mirant-ho tot i ara tocant-ho tot, especialment amb decoracions nadalenques.
16. Trenet per Nadal.
Els darrers mesos hem anat a mercats de Nadal i a tallers diversos (un obrador de sorra, un taller de psicomotricitat) durant les festes, la cavalcada de Reis... però des dels 10-11 mesos ja hi ha moltes activitats que pot fer recomanades a partir d'un any i les joguines també han canviat moltíssim. Ha anat per primera vegada a veure espectacles de titelles, gratuïts i de pagament (a l'estiu no en feia cas) i els tallers que us deia també eren per a aquesta edat. De fet, ara solc trobar més activitats de les que busquem malgrat que em pensava que a l'hivern no sortiríem gaire de casa. Comença la fresca al Vallès Occidental i nosaltres preparem la festa d'aniversari, el primer, de L.

L. no és un xiquet d'aquells que el fiques al cotxe o en un cotxet i no el sentiràs en tot el camí, així que triem molt les activitats i les hores. Sí que és molt curiós. També és cert que jo he canviat i tinc ganes de sortir molt en cap de setmana, mentre que J. continua tam casolà com sempre havíem estat.