El musical: Billy Elliot
Me'n moria de ganes, havia intentat convèncer tothom que conec d'anar a un musical (i volia que fos aquest, perquè el recepcionista alemany de l'hotel de NY me l'havia recomanat molt i em vaig quedar amb ganes d'anar-hi) i al final hi he anat amb Sharthak, un noi de l'Índia que viu a l'est de Londres, Stratford, a prop d'on se celebraran les Olimpíades. A l'Índia s'hi parlen més d'una vintena de llengües diferents, ell parla anglès (la llengua dels colons), kannada i hindi, però es veu que l'escola la fan en anglès i que hi ha tres de les llengües pròpies de l'Índia que tenen un major nombre de parlants, de manera que és bo utilitzar-les per comunicar-te si te'n vas a l'altra punta del país, ell en domina dues. Però normalment fa servir l'anglès com a llengua franca.
I no m'ha decebut gens, però m'ha obert la gana, insadollable... Per cert, algú em sabria dir on se suposa que se situaria el poble de Billy Elliot i per què, si no ho he entès malament, pronuncien les "u" com a [u] i no [a]: m[u]ch i no m[a]ch. Què marca, la classe social baixa del noi (de família de miners) o bé la procedència geogràfica o simplement no ho he sentit bé?
De nit, el carrer estava prou tranquil tot i ser quarts de dotze d'un divendres a la nit i viure en una zona on hi ha molts estudiants de Medicina que es deleixen per anar a festes.
Aquestes dues setmanes m'han passat volant! Una setmaneta més i la primera visita.
Temps d'aixecar-me he dit: Vaig a veure si ha escrit alguna cosa del musical. Què bé saber com ha anat.
ResponEliminaÉs interessant el que expliques de la Índia.
Olivera.
Hi havia parts de diàleg i al començament el públic vinga a riure-se'n i jo no ho entenia, per sort era qüestió d'acostumar l'oïda! Els british em costen molt més que els americans, tret dels que són Cambridge pur, l'academicisme perfecte.
ResponEliminaA mi em sembla recordar que era de una familia de irlandesos miners...:S. La pel·licula se'm va fer pesada... però es veritat que veure-ho a un teatre de londres o NY la cosa canvia... i molt!
ResponEliminaPetons!
Sí, eren uns miners, però voldria saber si l'accent pertany a aquest grup social en concret o a la classe social o bé a una zona determinada, perquè per anar a fer la prova per a la Royal Ballet Academy sembla que ha d'agafar el tren.
ResponEliminaEra un xiquet cantant i ballant!! Un crack! A Dagoll Dagon per fer de xiquets solen agafar dones.
ResponElimina