Dia 18: Empire State Building



LA majoria de fotos que us poso són del pis 82 i no del 102 perquè amb el vidre no es veu tan bé en foto.






Empire State Building.
Block Beautiful.
Fi del districte de compres de la Cinquena Avinguda.
Flatiron Building.
Madison Park.
Grace Church.
Cooper Union.

Bayard-Condict Building.
Us escric abans d'anar a veure un segon musical a Broadway, comprat a última hora, el Mamma Mia al Winter Garden Theatre! Això dels musicals em va agradar i com que solc tornar aviat a l'hotel perquè no aguanto més el fred (Pilar, si jo pogués triar, agafaria l'estiu! I ara diuen que demà nevarà... no vindrà mai el bon temps?) descansar una mica i tornar a sortir, però per a anar aquí a la vora (tinc l'hotel al bell mig de Broadway) a veure un gran espectacle és l'opció més atractiva. És que em va agradar tant el de l'altra nit...!

Avui he fet moltes fotos i tinc poc temps, així que n'intentaré fer una selecció ràpida, però ha estat un dels dies més complets a NY, sobretot per les vistes panoràmiques de tota la ciutat. He començat el dia al Bayard- Condic Building, del mestre de Wright, a l'East Village (avui ha estat un dia ple d'edificis rellevants de la història de la ciutat) i he continuat fins al Cooper Union, que va ser construït per a l'industrial de la primera locomotora del país per oferir-lo als xiquets com a col·legi públic gratuït, el primer del país. La Grace Church, església prèvia a la St. Patrick's cathedral, del mateix arquitecte, m'ha encantat, gòtica. Després he fet cap all Block Beautiful, un conjunt de casetes amb motius decoratius que contrasten amb la resta de la ciutat, molt pintoresques, un carrer veïnal, pel que he vist, dins d'una gran ciutat. Des d'on veia el Crystal. I el Flatiron Building, és clar, al final de la Cinquena Avinguda, al costat del parc Madison.

Després ja ha estat el torn de l'Empire State Building: he pagat l'extra de 15 dòlars més per a pujar fins al pins 102 i gaudir de la vista de tota la ciutat. M'estimo més que ho veieu a les fotos, que tinc poc temps i aquestes imatges valen molt la pena.

Encabat de dinar he anat al Macy's, el centre comercial més gran del món (8 pisos que no s'acabaven mai, molts de blocs, mai no havia vist tantes botigues per secció), al Flower Distric, el carrer de les floristeries i... el Times Square de dia, des del començament al 42 fins al 51! Espero que la neu no m'impedeixi tenir un dia tan bo com aquest demà.

No tinc temps de posar més fotos, ara va massa lenta la connexió, però us quedeu amb el més important del dia!!

Comentaris

  1. quina passada!!!! costa d'imaginar trobar-se a un lloc així sense haver-hi estat mai...
    M

    ResponElimina
  2. Sabia que les fotos d'avui t'encantarien, M, les he fet perquè les veiessis; en tinc més. M'ha agradat Mama mia, molt divertit i com que les cançonetes més o menys te les saps... i la coreografia molt espectacular, en canvi menys escenografia. L'orquestra la posen davall de l'escenari, jo veia la directora perquè estava a 3a fila. El teatre d'avui era molt bonic. Em sorprèn veure venedors d'aigua i xocolatines i vi dins dels teatres, com si fos un camp de futbol.

    ResponElimina
  3. Imponents les vistes... i el quadrat de central park....pfffff una passada!.

    Petons!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada