Bagels i les entranyes de la biblioteca


Dijous tenia una reunió, no ben bé acadèmica, tot i que ell és professor a la Boston University. Per això quedem a llocs que ens vagin bé als dos amb la línia roja. El darrer, a Saus (les pataques fregides amb salses) i, aquesta vegada, a primera hora al centre de Boston. Els dijous fan combinacions estrafolàries de dònuts, però jo tenia ganes de salat, després de la pastisseria de dimecres a Little Havana. Un bagel amb cansalada viada, ou i formatge, vaig triar. 

I encabat vaig fer un intensiu de biblioteca perquè, durant els dies que vaig ser fora, van arribar uns llibres que havia demanat consultar. Quan hi porto convidats, a la Widener, hi ha una zona on hi poden entrar: les prestatgeries i el meu cubicle. Em faria il·lusió ensenyar on treballo, però hi havia una secció d'aquesta àrea que encara no havia explorat. P3, hi deia. Els túnels de davall de la biblioteca. Normalment, demano que em portin el volum (i molts cops la revista) si no és a la zona del tercer pis que em conec millor o a la biblioteca on solc anar. Altres vegades, de fet, no tens més remei que fer-ho així. Però despús-ahir havia de llegir uns quants articles als quals podia accedir jo mateixa i, un d'ells, tenia un inici de número de catalogació que desconeixia. Vaig consultar plànols i equivalències (catàleg antic, catàleg nou) i vaig començar a seguir fletxetes que m'allunyaven de la meua biblioteca habitual. De seguida vaig adonar-me que aquells eren els túnels dels quals m'havia parlat l'antic lector de català de la universitat el curs passat.


I el meu volum estava atrapat entre dues lleixes enganxades per estalviar espai. Hi havia un botonet. 


Avui volia treballar tot el dia, però al final, s'haurà quedat amb poc més que bones intencions perquè és el comiat de F. (i havia de ser el de M2., però n'han canviat el dia i demà ja no hi aniré, que arriba la família). F. torna al Brasil a primers d'abril i, de fet, no penso que ens tornem a veure abans, perquè les properes setmanes tinc el viatge familiar i congressos. Estem convençuts que ens retrobarem, però el lloc encara no el sabem.

P.S. Celebrem 170 entrades sobre Boston al blog, 205 sobre els EUA!

Comentaris

Publica un comentari a l'entrada