Taller de primeres cures del nadó

Dilluns vam anar els dos a un taller de primeres cures del nadó a Llevadonas. En vam quedar bastant contents. Tot i que a l'hospital ens ensenyaran ràpidament què cal fer, no les teníem totes, així que vaig canviar de dia la classe de tres hores del dilluns, vam pagar els 25 euros per parella (20 per persona sola) i vam anar a Barcelona. A causa del trànsit, vam arribar tard, però amb uns ninos van ensenyar-nos:

a) què s'ha de posar a la cistella de l'hospital (a hores d'ara en tenim mil versions, però hem de comprar gases, alcohol de 70 graus i potser sèrum fisiològic (per a les cures del melic).

b) la importància del pell amb pell acabat de nàixer (aquests van ser els 15 minuts que ens vam perdre),

c) com canviar els bolquers,

d) capes de roba,

e) com guarir el cordó umbilical,

f) com rentar-lo i posició a la banyera,

g) posició recomanada per a dormir i per a lactar (cada quan),

h) com agafar-lo,

i) irritacions i aspecte normal dels nadons acabats de nàixer (signes de no alarma).

Sé que pareix molt senzill i quan jo era menuda em vaig fer un fart d'agafar mons cosins, però quedar-nos totsols amb el menut i que pugui plorar sense parar nit (i dia) fa impressió. Ara necessito un dia i mig per recuperar-me d'un dia amunt i avall a la UB. He llegit que a partir del sisè mes ja aconsellen que no treballis. No en tenia ni idea. En tot cas, el gener és època d'exàmens i ara només em queden 3 classes, 7 hores de presencialitat fins a Nadal. Vull temps per rentar i planxar.

Comentaris