L'agenda de 2019

Estic a punt d'estrenar-la. Ja sabeu la il·lusió que em fa estrenar agenda nova, però aquesta és diferent. L'agenda t'ajuda a organitzar-te, a saber què has de fer i quan, quins compromisos tens. I aquest any que ve pareix imprevisible. Almenys, jo sé ben poc què esperar-ne. Sé què passa quan vas a viure a un país nou o quan comences una feina, però això no ho he viscut mai. L. està "previst" que neixi la segona quinzena de gener, de manera que, just després de festes, tinc el calendari net. Li hem fet lloc i temps.

Em preguntava l'altre dia el meu amic cineasta a què pensava dedicar el permís de maternitat. A L., vaig contestar tota decidida. No en tinc cap dubte: no serà un període en què miri d'encabir-hi res més. Seran quatre mesos de veure com es fa gran. Quan els primers mesos em passava les tardes marejada al sofà em costava pensar que era una activitat productiva (allò que avui dia gairebé tothom persegueix) i m'havia de convèncer que era part del procés de formació de L. No podia fer res més important.

És una agenda en què hi haurà una immensitat blanca de pista d'esquí els primers mesos. Suposo que s'anirà omplint de visites al pediatra, vacunes (jo ja me n'he posat dos que són per a ell). No hi haurà horari. Després serà estiu. Enguany J. es mourà per Alemanya, segurament, però no serà fins a la primavera que comenci la temporada forta.

Enceto aquesta agenda nova amb il·lusió i nervis bons. Tot s'ha accelerat des de l'embaràs.

Comentaris