Mercat de Nadal a Brussel·les

(Prova des del mòbil a l'hotel. No sé si es carregaran les imatges i els vídeos). L'any passat, en aquesta època vaig ser a Bèlgica; concretament, a Lovaina la Nova, per un congrés sobre l'amor a l'època medieval. És una ciutat universitària francòfona amb només un hotel i l'atracció turística és el Museu d'Hergé, que deu ser molt nou. Això sí, quan plegàvem cada dia del congrés ja estava tancat; així que no us en puc dir res. Però jo, que no he anat mai a cap mercat de Nadal alemany (el més semblant que havia vist era el Christmas Wonderland quan vivia a Londres), em vaig alegrar de fer capz la darrera nit al municipi, a la plaça on celebraven el mercat. Hi havia gresca universitària, vi calent i moltes menges desconegudes per a mi, amb salsitxes i molta vianda. Hi havia molt d'ambient, però era un mercat menut. Allí em vaig formar una idea de mercats de casetes de fusta, una mena de Fira de Santa Llúcia amb menjar en lloc de figuretes per al pessebre i alguna peça de decoració.



Així que quan enguany vaig saber que participaria en un altre congrés belga just abans de Nadal, aquest cop a Brussel·les (ai, aquesta ciutat!), vaig pensar que em trobaria la Grande Place plena de casetes de fusta, pataques fregides, vi calent, plats de salsitxes i altres tipus de carn... El congrés comença demà i, aquesta tarda, després d'anar al Museu Magritte (que encara no havia pogut visitar mai), passejar, menjar xocolata, entrar a la botiga de Tintín... sota la pluja i el vent (però amb les orelleres bostonianes) he fet cap a la plaça. Just quan hi he entrat he vist un arbre al bell mig, apagat. De cop, els llums s'han encès i ha començat un espectacle de llum i so que ha durat més de vint minuts (i el fan cada 2/4 quan es fa fosc). De paradetes de menjar no n'he vist, però sé que hi ha diverses atraccions nadalenques arreu de la ciutat. Preciós.
Actualitzo: Abans de tornar del congrés vaig visitar la Casa Museu Horta. En recomano molt la visita.

Comentaris

  1. Francòfoba, de veres? :O

    T'ha agradat el Museu Magritte? A mi em va decebre una mica. En canvi, em van entusiasmar el dels instruments musicals (no m'ho esperava) i el del còmic.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Francòfona, deu ser! :D No crec que tingui temps d'anar als altres dos. Tenia tantes ganes del del còmic... Tanquen molt aviat. M'ha faltat context, presentació i m'esperava una altra cosa. Sorprenentment, el que més m'ha agradat són els escrits i aquell desmuntable paraula/imatge del tercer pis.

      Elimina
  2. Sí funciona el vídeo, se ve precioso!

    ResponElimina
  3. Molt bonic!
    Feia temps que no veia a Amelia
    Quina alegria!

    ResponElimina
    Respostes
    1. jejeej Es que no paro mucho por casa últimamente, pero ya estoy de vuelta y por ahora no hay más viajes a la vista, así que me pongo las pilas rápido y ha empezar con todo lo que me he ido perdiendo por aquí.

      Elimina
    2. Molt! Però no vaig gosar penjar un vídeo més complet on es veu tota la plaça. En realidad nos hizo frío y lluvia casi todo el tiempo, aunque el último día se estaba mejor y visité la Casa Horta, modernista.

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada