I si fem el mateix amb Los col·loquis?

-Va ser el primer que em vaig dir en veure això: http://allausz.blogspot.com/2011/06/bloomsday-underground.html
i és que les troballes de línies de metro d'aquesta pàgina com a esquemes visuals amb molt de contingut literari em tenen tan fascinada ara com a l'autor del blog que ho ha provocat i no puc deixar d'intentar buscar-hi aplicacions a la literatura catalana. En aquest cas he pensat en Los col·loquis, que penso que encara és una obra molt desconeguda i poc llegida (se'ns acabaran les excuses, que n'estan preparant una nova edició crítica i anotada!), però només en sortiria una línia de metro. S'accepten suggerències.

Comentaris

  1. Suposo que caldria trobar una novel·la en la qual el viatge (desplaçament, etc) tingués molta rellevància, com li passa a l'Odissea. M'he posat a pensar una mica (en la literatura catalana) i diria que es pot fer un divertit plànol amb els "Cavalls cap a la fosca" del Porcel, i especialment en "Les històries naturals" del Joan Perucho, pel qual tinc una debilitat...

    ResponElimina
  2. Potser es podria fer amb alguna d'aquelles novel·les tan entortolligades de Miquel de Palol, com "El jardí dels set crepuscles".

    ResponElimina
  3. És que jo amb els Col·loquis hi tinc una obsessió perquè l'espai hi és el fil conductor, és el que introdueix els temes que s'hi debaten i és Tortosa, que em queda tan a prop, però només hi ha 3 personatges que hi caminen i ho fan junts, així que només hi hauria una línia de metro, un disseny poc atractiu.

    Lluís, saps que vaig comenár Cavalls cap a la fosca i no el vaig acabar mai? No devia ser el moment...

    I on el situem/representem exactament El jardí dels set sepulcres?

    Veig que no us ha costat gaire fer propostes tan interessants! I jo trencant-m'hi les banyes...

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada