Crea! Oportunitats

Ahir vaig anar a la primera edició de Crea! Oportunitats, organitzat per la Fundació Bosch i Gimpera de la Universitat de Barcelona. Van dedicar-la als ara anomenats emprenedors, a les persones amb estudis universitaris de lletres i humanitats en general que vulguin fundar una empresa. Es va insistir molt en la necessitat que els llicenciats transmetin/retornin a la societat els coneixements fruit de la seua formació i de la recerca.

Per a mi la sessió més interessant va ser la taula redona en què diverses persones que havien estudiat ciències socials i humanitats a la UB explicàven les seues experiències com a directors d'empresa: van donar consells als assistents, van presentar diversos models d'estructuració d'una empresa, els problemes de finançament, les motivacions per les quals van fundar el negoci (en aquest cas, molt relacionats amb l'oci, conviccions, ideals i passions), la necessitat de formació de persones d'aquest àmbit en gestió econòmica i noves tecnologies i els objectius que tenien a curt i llarg termini.

Pel que fa a la darrera intervenció, molt breu per culpa d'anar a contrarellotge (jo vaig trobar el programa molt amè, potser encara hi afegiria alguna sessió més el proper cop i aprofundiria en els aspectes de la darrera sessió), a càrrec d'Esther Rimbau, em va fer adonar que no coneixia tots els recursos que una persona que vol crear una empresa té a l'abast i dels passos que s'han de fer. Malauradament, el ritme de l'exposició no em va permetre prendre'n nota, tan de bo hi hagués alguna manera de trobar el powerpoint que va fer servir la ponent a la xarxa, hi havia tants vincles que poden ser útils a algú que es trobi en aquesta situació (tot i que, ara mateix, jo no m'ho plantegi).

Un altre aspecte positiu de la jornada va ser trobar un vell amic que, etapa rere etapa, sembla compartir els meus interessos!

Comentaris