Una recomanació


Aquesta nit només us vull recomanar un documentari intitolat L¡apropiació del descobriment d'Amèrica: una conspiració d'estat? (2005) que, en el meu cas, he adquirit en línia a la Fundació d'Estudis Històrics de Catalunya (remeneu una mica a la seua pàgina web i segur que aprendreu alguna cosa nova sobre la nostra història).

Dóna moltíssima informació, tanta que he hagut de retrocedir en alguns moments, però ho fa de manera molt amena i entenedora. Relaciona arbres genealògics dels Colom de Barcelona, els Pinçon (que eren a Pals), senyeres a les carabel·les, pintures on s'ha canviat el paisatge de fons, noms disfressats i manipulats, documents falsificats, la semàtica de "genovès" a l'època, qui enfrontà la guerra civil catalana, l'experiència de navegació prèvia del Colom català, l'escut heràldic de Colom relacionat amb el seu llinatge. Jo em pensava que amb tanta falsificació per la censura no es podrien recuperar unes evidències com les que es troben en aquest vídeo.

Jo no vull afegir-hi res, em penso que hauríeu de justjar-ho vosaltres mateixos o us costaria molt de creure que la història oficial encara no vulgui admetre aquestes proves, perquè està tot ben demostrat.

Si no l'aconseguiu, tinc entès que la Fundació d'Estudis Històrics de Catalunya (FEHC) organitza rutes sobre el tema. En tot cas, jo en vaig fer una per Barcelona (la primera part, perquè es divideix en dos sessions) muntada pel Cercle Català d'Història que descobreix els lligams familiars i polítics de Colom, un navegant culte i experimentat, no un llaner inculte que no sabia que cercava, que acaba sent almirall i virrei. Es veu que la segona ruta comença amb el descobriment d'Amèrica (m'agradaria fer-la, el que em costa és matinar i anar fins a Barcelona). Encara n'hi ha una tercera que duc la intenció de fer si m'hi acompanyen a Pals, del port de la qual va sortir la primera expedició de Colom. I si voleu més informació sobre la recent descoberta sobre el port de Pals, la trobareu als webs de les dos associacions. Al Youtube també hi ha vídeos i programes de TVC sobre el tema.

I demà, demà es lliura la petició popular per fer un referèndum vinculant a tot Catalunya el 2012. Ens ha tocat una època de canvis en la història del nostre país.

Comentaris

  1. Ja fa temps que vui documentarme sobre el tema, me n'has parlat molt i tot i que no dubto el que em dius, semprw m'agrada documentarme, ja que si algu em posa en dubte ho vull poder argumentar!Molt interessant. Em deixaras aqueta evidencia de historicidi???

    Ptons

    ResponElimina
  2. El mirarem junts! Amb crispetes casolanes.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada